جستجو کردن
جستجو کردن

ارزش سهام عدالت من چقدر است؟

ارزش سهام عدالت من چقدر است؟

ارزش روز سهام عدالت من چقدر است؟

 

ارزش دارایی سبد 1 میلیون تومانی

18 میلیون و 632 هزار تومان رسید

 

ارزش دارایی سبد 532 هزار تومانی

9 میلیون و 127 هزار تومان رسید

 

ارزش دارایی های سبد 490 هزار تومانی

8 میلیون و 157 هزار تومان رسید

 

و اما در مورد سهام عدالت بخوانید:

سهام عدالت در واقع نوعی یارانه دولتی بود. که در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد (دولت نهم) از طریق شرکت های تعاونی عدالت استانی به مشمولان واگذار گردید. در این طرح بخشی از سهام شرکت های دولتی به قشر های کم درآمد جامعه واگذار شد. در مرحله اول واگذاری به برخی از افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان بیکار فاقد شغل تقسیم شد. و برگه‌هایی به عنوان برگه سهام عدالتی نیز به مشمولان طرح داده شد. ارزش این برگه‌ها در ابتدا ۵۰۰ هزار تومان سهام بود. که بعد به یک میلیون تومان افزایش یافت.

قرار بود که برای گروه‌های کم درآمد، نیمی از قیمت هر سهم تخفیف داده شود و نیمی دیگر نیز به مدت ده سال از محل سود شرکت بازپرداخت گردد. سبد سهام  ترکیبی از ۴۳ شرکت بورس و فرابورس است. و برای هر نفر به مجموع پورتفوی مبلغ یک میلیون تومان سهام اختصاص داده شده‌است. بنابراین این سهام متعلق به شرکت خاصی نیست و مجموع سبد سهام در درصدی از ۴۳ شرکت دولتی تعریف شده‌است. که سود و زیان شرکت‌های مذکور به‌صورت علی‌السویه بین سهامداران تقسیم می‌شود. در کل به ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر سهام عدالت داده‌اند. رئیس سازمان خصوصی‌سازی می گوید: «۳۵ میلیون نفر ارزش سهام ۴۸۰ تا ۵۳۰ هزار تومان و مابقی سهام یک میلیون تومانی دارند»

انچه در این مقاله خواهید خواند

استعلام سهام عدالت

جهت مشاهده دارایی ها و پر تفوی سهام عدالت خود می توانید با مراجعه به وب سایت sahamedalat.ir و وارد کردن کد ملی خود و وارد کردن رمز عبور یک بار مصرفی که به شماره تلفن دارنده کد ملی ارسال میشود وارد پنل کاربری خود شوید. و از آخرین تغییرات قیمتی سبد سهام عدالت خود و دارایی خود آگاه شوید.

برای ورود به پنل کاربری خود باید شماره تلفن همراه حتما به نام شخص دارنده کد ملی باشد و به نام شخص دیگری نباشد.

در صورتی که شماره تلفن همراه به نام شخص دارنده کد ملی نیست میتوانید از طریق سامانه sahamedalat.ir و در قسمت “تغییر شماره همراه” نسبت به اصلاح شماره تلفن خود اقدام کنند.

استعلام سهام عدالت

 

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد، منتظر نظرات سازنده شما هستیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید